Landschapsreclame levert boer veel geld op
Boeren gaan een gouden toekomst tegemoet. Door op zichtlocaties reclameboodschappen aan te brengen op hun land, levert een hectare grond drie keer zoveel geld op.
De eerste experimenten hiermee zijn te zien nabij Schiphol. De aanvliegroutes naar de luchthaven zijn bij uitstek geschikt om vanuit de lucht reclameboodschappen in het landschap waar te nemen. Dat kan door met verschillende gewassen kleur aan te brengen of in grasland bedrijfslogo's uit te maaien.
Het idee is afkomstig van Rick Riemsdijk van Eldik van Harvest Communication. De Alphenaar ziet een toename van reclames langs de route van de Tour de France. Duurzaam en lucratief, vind hij. "Je hebt geen drukinkt nodig en je houdt geen afval over.''
Gerelateerde artikelen, events & downloads
Veiligheid als sleutel tot duurzaamheid
Een duurzame gebouwde omgeving is meer dan alleen energieneutraal en circulair. Het fundament voor een wijk, industrie- of bedrijventerrein van de toekomst is namelijk ...
Corporaties bouwen meer nieuwe woningen
Het lukt woningcorporaties om grotere aantallen nieuwe woningen te bouwen. Voor dit jaar zijn er harde plannen om 24.000 woningen neer te zetten, in 2023 waren ...
Zien: slimme energiemeting en monitoring voor ...
Hoe maak je een kantoor én een 11.400 m² grote fabriek, waar jaarlijks miljoenen installatiedozen en duizenden verdeelkasten worden geproduceerd, CO2-neutraal? ...
Netcongestie geen hindernis voor gasloze en ...
Een brandweerkazerne verduurzamen – waarom is dat belangrijk? Voor de Veiligheidsregio Utrecht (VRU) is het antwoord duidelijk: toekomstbestendige gebouwen ...
Rapport belicht wat praktisch opgeleide Gen ...
De Nederlandse technische sectoren staan aan de vooravond van een groot probleem: een flink deel van de ervaren vakmensen uit de babyboom- en Generatie X-groepen ...
Leegstaande kantoren bieden ruimte voor duizenden ...
Tijdens een uitzending van BNR’s The Daily Move pleitte Wietse Walinga, directeur van Duurzaam Gebouwd, voor het benutten van ongebruikte kantoorruimte als ...
Dag van de HOUTbouw: zo voelt en ruikt houtbouw
Hoe ziet voelt, ruikt en ziet houtbouw eruit? Dat ontdek je tijdens de landelijke Dag van de HOUTbouw, waar je bouw- en fabriekslocaties bezoekt en van experts ...
Van netcongestie naar slimme energieoplossing
Het congres 'Doorbouwen met netcongestie' ging in op concrete oplossingen, om door te bouwen binnen de kaders van netcongestie. In dit artikel komen Boudewijn de ...
De praktische invulling van de Green Deal Duurzame ...
Stichting C23 helpt zorgorganisaties bij het realiseren van de doelen uit de Green Deal Duurzame Zorg 3.0 (GDDZ 3.0). Samen met partners als Stichting Lucrum, resultaatpartners ...
Architectuurprijs beloont duurzaamheid en innovatie ...
Op 30 oktober 2025 wordt voor de 14e keer de VKG Architectuurprijs uitgereikt, tijdens de Klimaattop GO. Deze tweedaagse conferentie van Duurzaam Gebouwd vindt ...
Sterke focus op natuurinclusief ontwerpen en ...
Door een partnerovereenkomst te ondertekenen met NL Greenlabel, zet Heembouw een belangrijke stap in het meetbaar maken van de waarde van een natuurinclusieve leef- ...
Green Deal Duurzame Zorg 3.0: samenwerken aan ...
De zorgsector heeft een flinke milieubelasting. Zo is ze verantwoordelijk voor 7 procent van de nationale CO2-uitstoot en verbruikt ze 18 procent van de grondstoffen. ...