Vacature: Senior online Marketeer

Vacature: Senior online Marketeer

Duurzaam Gebouwd is op zoek naar een senior online marketeer. 

Over de functie

Als senior online marketeer bij Duurzaam Gebouwd ben je eindverantwoordelijk voor de online prestaties van alle online kanalen. Het gaat daarbij om meten, beheren, optimaliseren én uitbouwen. Naast alle aspecten van online marketing is community management ook een onderdeel van je werkzaamheden: hoe wordt de Duurzaam Gebouwd en Building Holland community verder uitgebouwd en hoe zorgen we dat deze groei bijdraagt aan de overkoepelende strategie en missie?

Wanneer het marketingteam een creatieve campagne uitrolt, kun jij feilloos het online gedeelte voor jouw rekening nemen. Daarbij kijk je niet alleen naar de standaard kanalen, maar denk je op een creatieve manier op strategisch niveau mee. Je denkt mee vanuit de inhoud en weet wanneer een contentstrategie kansrijker is dan de Adwordscampagne waar je collega om vroeg. Ofwel: jij denkt ook na waarom je iets doet.

Daarnaast signaleer je kansen om de Duurzaam Gebouwd en Building Holland community uit te bouwen en de verbinding op te zoeken. Hierin geef je advies aan de afdelingen sales, events en redactie. Je zet proactief acties uit om verbindingen tussen de merken en haar achterban te leggen, maar ook tussen de merken onderling. Onze community bestaat uit lezers van het magazine en de websites, nieuwsbriefontvangers, experts en fans op sociale-mediakanalen.

Wie zoeken wij?

Jij bent helemaal in je element wanneer de door jouw bedachte online campagne draait als een trein. Maar bent ook een kei in analyseren en bijsturen wanneer nodig. Je hebt passie voor het vak en bent een echte kartrekker. Door jouw winnaarsmentaliteit ga je door tot jouw doel is bereikt. Daarnaast ben jij:

  • Eindverantwoordelijk voor de bijdrage van de online kanalen ondersteunend aan de totale strategie;
  • Verantwoordelijk voor het beheren, optimaliseren en een groeistrategie neerzetten voor de gehele Duurzaam Gebouwd en Building Holland community;
  • Een kei in het beheren, meten, analyseren en optimaliseren van alle online kanalen van de verschillende merken; 
  • Goed in het optimaliseren van de online kanalen door te testen, benchmarken en markt- en klantonderzoeken te initiëren;
  • In staat trends in bezoekersgedrag te onderzoeken;
  • Een adviseur die advies geeft op basis van analyses en over online business strategieën;
  • Goed in het maken van uitgebreide analyses, maandelijkse rapportages en tag management;
  • In de lead in het testen en implementeren van nieuwe analysetools;
  • In staat de vertaalslag te maken van data naar te implementeren verbeteringen;
  • Van toegevoegde waarde in het meedenken over data-integratie en marketing intelligence binnen de organisatie;

Onze andere selectiecriteria zijn:

  • Een relevante HBO of universitaire opleiding;
  • Minimaal 5 jaar werkervaring binnen een soortgelijke functie;
  • Uitstekende kennis van Google Analytics, Social Media en SEM;
  • Ervaring met Google Tag Manager, Hotjar en Visual Website Optimizer  
  • Ervaring met werken in een scrumteam is een pré;
  • Een analytisch vermogen waar je u tegen zegt;
  • Passie voor online marketing en parate kennis van de nieuwste ontwikkelingen binnen je vakgebied;
  • Het vermogen om kansen in de markt om te zetten in nieuwe producten/diensten;
  • Secuur, zelfsturend, onafhankelijk, stressbestendig en proactief.

Over Duurzaam Gebouwd

Duurzaam Gebouwd is hét integrale platform over Duurzaam Bouwen met als missie de samenwerking in de integrale bouw- en vastgoedsector een grote stap vooruit te helpen. Dit doet Duurzaam Gebouwd door drie concrete stappen: communiceren, verbinden en activeren.

  • Het platform communiceert 24/7 via multimediaproducten actueel nieuws, innovaties, projecten en visies. Het platform genereert impact door haar onafhankelijkheid en het grote bereik.
  • Het platform verbindt professionals en organisaties vanuit de integrale bouw- en vastgoedsector met elkaar teneinde co-making en business te ontwikkelen.
  • Het platform activeert door ‘open source’ ontsluiten van hoogwaardige kennis, innovaties en workflow tools.

Op het jaarlijkse event Building Holland komen de integrale samenwerkingen tot leven. Tijdens dit event komt de hele bouw- en vastgoedsector bijeen. Naast Building Holland organiseert Duurzaam Gebouwd 60 evenementen per jaar, geven we 10 magazines per jaar uit en zijn wij de spil in een toonaangevend netwerk binnen de sector.

Wat bieden wij?

  • Geld. Iedere maand weer (als je je best doet).
  • 25 vakantiedagen. Als je belooft dat je terugkomt.
  • Reiskostenvergoeding en pensioenregeling.
  • Ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Daar staan we altijd voor open. Of je nu een week, een maand of een jaar bij ons werkt.
  • Humor; hopelijk heb jij dat ook!

Duurzaam Gebouwd biedt je een uitdagende baan met een marktconform salaris, en een bonusregeling. Een laptop van de zaak en een fijne groene werkplek aan de rand van de Posbank behoren ook bij het pakket.

Duurzaam Gebouwd is een dynamische en groeiende organisatie, waar een informele werksfeer heerst. Je wordt opgenomen in een enthousiast team waarbinnen je voldoende ruimte krijgt om je vaardigheden optimaal aan te wenden. Wij geven je veel verantwoordelijkheden. Je wordt gestimuleerd om eigen initiatief te tonen en je maximale bijdrage te leveren aan de inhoudelijke doelstellingen van Duurzaam Gebouwd en ons merk Building Holland, waar nog tal van veelbelovende projecten te verwachten zijn waar jij het verschil kan maken.

Solliciteren?

Stuur dan je motivatiebrief of video en een recent curriculum vitae met foto per mail t.a.v. Bibianne Kerkhoff, vacature@duurzaamgebouwd.nl. Mocht je vragen hebben, dan kun je telefonisch contact opnemen via 085-2735970. Kijk voor meer informatie op DuurzaamGebouwd.nl/senior-online-marketeer.

Gerelateerde artikelen, events & downloads

c21 c225
Rapport belicht wat praktisch opgeleide Gen Z’ers écht willen

Rapport belicht wat praktisch opgeleide Gen ...

De Nederlandse technische sectoren staan aan de vooravond van een groot probleem: een flink deel van de ervaren vakmensen uit de babyboom- en Generatie X-groepen ...

Lees verder

c21 c41 c225
Leegstaande kantoren bieden ruimte voor duizenden extra woningen

Leegstaande kantoren bieden ruimte voor duizenden ...

Tijdens een uitzending van BNR’s The Daily Move pleitte Wietse Walinga, directeur van Duurzaam Gebouwd, voor het benutten van ongebruikte kantoorruimte als ...

Lees verder

c21 c225 c260
Dag van de HOUTbouw: zo voelt en ruikt houtbouw

Dag van de HOUTbouw: zo voelt en ruikt houtbouw

Hoe ziet voelt, ruikt en ziet houtbouw eruit? Dat ontdek je tijdens de landelijke Dag van de HOUTbouw, waar je bouw- en fabriekslocaties bezoekt en van experts ...

Lees verder

c21 c225 c301
Van netcongestie naar slimme energieoplossing

Van netcongestie naar slimme energieoplossing

Het congres 'Doorbouwen met netcongestie' ging in op concrete oplossingen, om door te bouwen binnen de kaders van netcongestie. In dit artikel komen Boudewijn de ...

Lees verder

c21 c151 c225
De praktische invulling van de Green Deal Duurzame Zorg 3.0

De praktische invulling van de Green Deal Duurzame ...

Stichting C23 helpt zorgorganisaties bij het realiseren van de doelen uit de Green Deal Duurzame Zorg 3.0 (GDDZ 3.0). Samen met partners als Stichting Lucrum, resultaatpartners ...

Lees verder

c21 c225
Architectuurprijs beloont duurzaamheid en innovatie kunststof kozijnen

Architectuurprijs beloont duurzaamheid en innovatie ...

Op 30 oktober 2025 wordt voor de 14e keer de VKG Architectuurprijs uitgereikt, tijdens de Klimaattop GO. Deze tweedaagse conferentie van Duurzaam Gebouwd vindt ...

Lees verder

c21 c225
Sterke focus op natuurinclusief ontwerpen en bouwen

Sterke focus op natuurinclusief ontwerpen en ...

Door een partnerovereenkomst te ondertekenen met NL Greenlabel, zet Heembouw een belangrijke stap in het meetbaar maken van de waarde van een natuurinclusieve leef- ...

Lees verder

c21 c41 c151 c225
Green Deal Duurzame Zorg 3.0: samenwerken aan duurzame zorg

Green Deal Duurzame Zorg 3.0: samenwerken aan ...

De zorgsector heeft een flinke milieubelasting. Zo is ze verantwoordelijk voor 7 procent van de nationale CO2-uitstoot en verbruikt ze 18 procent van de grondstoffen. ...

Lees verder

c21 c225
Krachtenbundeling voor collectief opschalen

Krachtenbundeling voor collectief opschalen

Collectief opschalen binnen de transitie naar een circulaire bouwsector. Dat is waarvoor Gebruikte Bouwmaterialen B.V. - GBM en DuSpot gaan samenwerken. Laatstgenoemde ...

Lees verder

c21 c40 c225 c301
Doorbouwen met netcongestie: 'Er gaat al veel goed'

Doorbouwen met netcongestie: 'Er gaat al veel ...

De energietransitie vraagt om samenwerking tussen publieke en private partijen. Het delen van kennis en het samen bedenken van oplossingen staan centraal.  Foto: ...

Lees verder

c21 c225
Full House Deal maakt ruimte voor 200.000 extra woningen

Full House Deal maakt ruimte voor 200.000 extra ...

Door hybride werken worden kantoren structureel minder gebruikt. Veel organisaties kampen met lage bezettingsgraden, terwijl huur- en exploitatiekosten blijven ...

Lees verder

c21 c225 c303
Gemeente Amsterdam maakt plan voor meer biodiversiteit

Gemeente Amsterdam maakt plan voor meer biodiversiteit

De biodiversiteit in Amsterdam moet vergroot worden en daar kan de gebouwde omgeving aan bijdragen. “Biodiversiteit is belangrijk, ook in de stad, want wilde ...

Lees verder

Reactie plaatsen

keyboard_arrow_up