Aannemings- en Afbouwbedrijf Haafkes winnaar BouwKennis Marketing Jaarprijs

Aannemings- en Afbouwbedrijf Haafkes winnaar BouwKennis Marketing Jaarprijs

Aannemings- en Afbouwbedrijf Haafkes heeft met haar BtB concept de BouwKennis Marketing Jaarprijs in de wacht gesleept.

Ieder jaar strijden partijen uit de bouwkolom om de BouwKennis Marketing Jaarprijs voor het meest innovatieve marketingconcept van de bouw-, vastgoed- en installatiesector.

Dit jaar ging na een spannende stemronde de prijs naar Aannemings- en Afbouwbedrijf Haafkes met het BtB concept.

BtB concept
Het BTB concept bestaat uit een betaalbare, vrij indeelbare starterswoning en onderscheidt zich door de grote mate van keuzevrijheid en de intensieve persoonlijke begeleiding in het ontwerp- en uitvoeringsproces.

Aannemings- en Afbouwbedrijf Haafkes heeft voor dit concept een speciale rekentool ontwikkeld waarmee op eenvoudige wijze voor zowel de particuliere als zakelijke markt de mogelijkheden en kosten in kaart kunnen worden gebracht. Door lef en visie te tonen heeft Haafkes met zero budget marketing binnen korte tijd verbluffende resultaten behaald.

De BouwKennis Marketing Jaarprijs is de ideale beloning voor een innovatief marketingconcept en dé manier om erkenning te krijgen van een professionele vakjury en ruim 400 collega’s uit de gehele bouw.

Finalisten
De drie finalisten waren: Knauf Insulation met EASY, ABB & Draka met Clixys en Aannemings- en Afbouwbedrijf Haafkes met het BtB concept. Op deze bijeenkomst velden de jury en bezoekers samen het eindoordeel. 

In de jury van 2011 zaten achtereenvolgens:
- Bernard Verburg: algemeen directeur, Bouwmaat Nederland en tevens Juryvoorzitter
- Michel Kalis: commercieel directeur, VELUX Nederland B.V.
- Lonneke Wijnhoven: directeur concerndienst communicatie, Heijmans
- Michiel Damhuis: marketingmanager, ATAG
- Paul Brouwer: director marketing western Europe, Grohe
- Marie-Jose Tijssen: marketingmanager, Technische Unie
- Peter Fraanje: senior beleidsmedewerker, Bouwend Nederland
- Jan-Paul Schop: directeur, USP Marketingconsultancy
- Boudewijn Goedhart: directeur, BouwKennis B.V.

Meer informatie:  Innovatie kalender Haafkes
Meer informatie:  BTB in cijfers

 

Gerelateerde artikelen, events & downloads

c21 c225
Talkshow: welk beleid versnelt verduurzaming?

Talkshow: welk beleid versnelt verduurzaming?

Duurzaamheid moet versnellen. Maar welk beleid zorgt voor een soepelere uitvoering en hogere kwaliteit? Over dit onderwerp hoor je op vrijdag 5 september aanstaande, ...

Lees verder

c21 c225 c260 c265
Kansen verzilveren voor CO2-opslag houtbouw

Kansen verzilveren voor CO2-opslag houtbouw

De CO2-opslag in houten woningen niet alleen berekenen, maar ook te gelde maken: hiervoor heeft FSC Nederland samen met woonstichting Woonwaard het initiatief genomen, ...

Lees verder

c21 c41 c185 c225 c243 c265
Een gouden kans

Een gouden kans

Nederland telt wel 150.000 verenigingen en maar liefst één op de drie Nederlanders heeft een actieve betrekking erin. Laat dat eens op je inwerken. ...

Lees verder

c21 c40 c225 c243
'Flexibele gebouwen zijn geen toekomstmuziek'

'Flexibele gebouwen zijn geen toekomstmuziek'

Eén miljoen utiliteitsgebouwen moeten ingrijpend verduurzaamd worden, onder andere door toenemende wet- en regeldruk, risicobeheersing en een groeiende behoefte ...

Lees verder

c21 c225
Onze delta in klimaatbarre tijden (deel 1)

Onze delta in klimaatbarre tijden (deel 1)

Wat gaat er in Nederland veranderen door klimaatverandering en hoe kunnen we hier blijven wonen en leven, ondanks al het werk dat in Nederland en daarbuiten gedaan ...

Lees verder

c21 c225 c243 c265
Webinar laat zien hoe duurzaam vastgoed loont

Webinar laat zien hoe duurzaam vastgoed loont

Lagere energiekosten, hogere vastgoedwaarde en een verminderde onderhouds- en exploitatiekosten door moderne, duurzame technieken: het zijn slechts enkele voordelen ...

Lees verder

c21 c140 c225 c265
Biokern vervangt staal in kozijnen en reduceert CO2

Biokern vervangt staal in kozijnen en reduceert ...

De bouwsector schreeuwt om materialen die schoner, slimmer en circulair zijn. Met een innovatieve kern van houtvezel en gerecycled kunststof zetten Europrovyl en ...

Lees verder

c21 c225
WeGrow Award beloont meest innovatieve biobased bouwproject

WeGrow Award beloont meest innovatieve biobased ...

De WeGrow Award is ondertussen een vast onderdeel van het WeGrow Congres. Tijdens de derde editie van dit event reikt een deskundige jury én deelnemersverkiezing ...

Lees verder

c21 c225
<span data-teams='true'>Nomineer voor de allereerste CBRE Sustainability Award 2025</span>

Nomineer voor de allereerste CBRE Sustainability ...

CBRE heeft het initiatief genomen om deze award in het leven te roepen als erkenning voor duurzame koplopers binnen de facilitaire- en vastgoedsector. De uitreiking ...

Lees verder

c21 c225 c265
Rondetafelgesprek brengt keten in beweging

Rondetafelgesprek brengt keten in beweging

Wat is er nodig om circulariteit écht van de grond te krijgen in de gevelbranche? Die vraag staat centraal tijdens een inspirerende rondetafelbijeenkomst ...

Lees verder

c21 c225 c243
Woningmarktmonitor: energietransitie op koers?

Woningmarktmonitor: energietransitie op koers?

De Nederlandse woningmarkt lijkt op koers te liggen om te voldoen aan de Europese doelstellingen voor energie-efficiëntie. Dat blijkt uit de nieuwste themapublicatie ...

Lees verder

c21 c41 c225
WeGrow Congres: biobased bouwen levert geld op

WeGrow Congres: biobased bouwen levert geld ...

Op maandag 29 september 2025 verwelkomt WeGrow bestuurders, boeren en bouwers in de sfeervolle Landgoederij in Bunnik voor het jaarlijkse WeGrow Congres. ...

Lees verder

Reactie plaatsen

keyboard_arrow_up