Aannemings- en Afbouwbedrijf Haafkes winnaar BouwKennis Marketing Jaarprijs

Aannemings- en Afbouwbedrijf Haafkes winnaar BouwKennis Marketing Jaarprijs

Aannemings- en Afbouwbedrijf Haafkes heeft met haar BtB concept de BouwKennis Marketing Jaarprijs in de wacht gesleept.

Ieder jaar strijden partijen uit de bouwkolom om de BouwKennis Marketing Jaarprijs voor het meest innovatieve marketingconcept van de bouw-, vastgoed- en installatiesector.

Dit jaar ging na een spannende stemronde de prijs naar Aannemings- en Afbouwbedrijf Haafkes met het BtB concept.

BtB concept
Het BTB concept bestaat uit een betaalbare, vrij indeelbare starterswoning en onderscheidt zich door de grote mate van keuzevrijheid en de intensieve persoonlijke begeleiding in het ontwerp- en uitvoeringsproces.

Aannemings- en Afbouwbedrijf Haafkes heeft voor dit concept een speciale rekentool ontwikkeld waarmee op eenvoudige wijze voor zowel de particuliere als zakelijke markt de mogelijkheden en kosten in kaart kunnen worden gebracht. Door lef en visie te tonen heeft Haafkes met zero budget marketing binnen korte tijd verbluffende resultaten behaald.

De BouwKennis Marketing Jaarprijs is de ideale beloning voor een innovatief marketingconcept en dé manier om erkenning te krijgen van een professionele vakjury en ruim 400 collega’s uit de gehele bouw.

Finalisten
De drie finalisten waren: Knauf Insulation met EASY, ABB & Draka met Clixys en Aannemings- en Afbouwbedrijf Haafkes met het BtB concept. Op deze bijeenkomst velden de jury en bezoekers samen het eindoordeel. 

In de jury van 2011 zaten achtereenvolgens:
- Bernard Verburg: algemeen directeur, Bouwmaat Nederland en tevens Juryvoorzitter
- Michel Kalis: commercieel directeur, VELUX Nederland B.V.
- Lonneke Wijnhoven: directeur concerndienst communicatie, Heijmans
- Michiel Damhuis: marketingmanager, ATAG
- Paul Brouwer: director marketing western Europe, Grohe
- Marie-Jose Tijssen: marketingmanager, Technische Unie
- Peter Fraanje: senior beleidsmedewerker, Bouwend Nederland
- Jan-Paul Schop: directeur, USP Marketingconsultancy
- Boudewijn Goedhart: directeur, BouwKennis B.V.

Meer informatie:  Innovatie kalender Haafkes
Meer informatie:  BTB in cijfers

 

Gerelateerde artikelen, events & downloads

c21 c225 c243
Zien: slimme energiemeting en monitoring voor CO2-neutrale fabriek en kantoor

Zien: slimme energiemeting en monitoring voor ...

Hoe maak je een kantoor én een 11.400 m² grote fabriek, waar jaarlijks miljoenen installatiedozen en duizenden verdeelkasten worden geproduceerd, CO2-neutraal? ...

Lees verder

c21 c40 c184 c225 c301
Netcongestie geen hindernis voor gasloze en energiezuinige kazerne

Netcongestie geen hindernis voor gasloze en ...

Een brandweerkazerne verduurzamen – waarom is dat belangrijk? Voor de Veiligheidsregio Utrecht (VRU) is het antwoord duidelijk: toekomstbestendige gebouwen ...

Lees verder

c21 c225
Rapport belicht wat praktisch opgeleide Gen Z’ers écht willen

Rapport belicht wat praktisch opgeleide Gen ...

De Nederlandse technische sectoren staan aan de vooravond van een groot probleem: een flink deel van de ervaren vakmensen uit de babyboom- en Generatie X-groepen ...

Lees verder

c21 c41 c225
Leegstaande kantoren bieden ruimte voor duizenden extra woningen

Leegstaande kantoren bieden ruimte voor duizenden ...

Tijdens een uitzending van BNR’s The Daily Move pleitte Wietse Walinga, directeur van Duurzaam Gebouwd, voor het benutten van ongebruikte kantoorruimte als ...

Lees verder

c21 c225 c260
Dag van de HOUTbouw: zo voelt en ruikt houtbouw

Dag van de HOUTbouw: zo voelt en ruikt houtbouw

Hoe ziet voelt, ruikt en ziet houtbouw eruit? Dat ontdek je tijdens de landelijke Dag van de HOUTbouw, waar je bouw- en fabriekslocaties bezoekt en van experts ...

Lees verder

c21 c225 c301
Van netcongestie naar slimme energieoplossing

Van netcongestie naar slimme energieoplossing

Het congres 'Doorbouwen met netcongestie' ging in op concrete oplossingen, om door te bouwen binnen de kaders van netcongestie. In dit artikel komen Boudewijn de ...

Lees verder

c21 c151 c225
De praktische invulling van de Green Deal Duurzame Zorg 3.0

De praktische invulling van de Green Deal Duurzame ...

Stichting C23 helpt zorgorganisaties bij het realiseren van de doelen uit de Green Deal Duurzame Zorg 3.0 (GDDZ 3.0). Samen met partners als Stichting Lucrum, resultaatpartners ...

Lees verder

c21 c225
Architectuurprijs beloont duurzaamheid en innovatie kunststof kozijnen

Architectuurprijs beloont duurzaamheid en innovatie ...

Op 30 oktober 2025 wordt voor de 14e keer de VKG Architectuurprijs uitgereikt, tijdens de Klimaattop GO. Deze tweedaagse conferentie van Duurzaam Gebouwd vindt ...

Lees verder

c21 c225
Sterke focus op natuurinclusief ontwerpen en bouwen

Sterke focus op natuurinclusief ontwerpen en ...

Door een partnerovereenkomst te ondertekenen met NL Greenlabel, zet Heembouw een belangrijke stap in het meetbaar maken van de waarde van een natuurinclusieve leef- ...

Lees verder

c21 c41 c151 c225
Green Deal Duurzame Zorg 3.0: samenwerken aan duurzame zorg

Green Deal Duurzame Zorg 3.0: samenwerken aan ...

De zorgsector heeft een flinke milieubelasting. Zo is ze verantwoordelijk voor 7 procent van de nationale CO2-uitstoot en verbruikt ze 18 procent van de grondstoffen. ...

Lees verder

c21 c225
Krachtenbundeling voor collectief opschalen

Krachtenbundeling voor collectief opschalen

Collectief opschalen binnen de transitie naar een circulaire bouwsector. Dat is waarvoor Gebruikte Bouwmaterialen B.V. - GBM en DuSpot gaan samenwerken. Laatstgenoemde ...

Lees verder

c21 c40 c225 c301
Doorbouwen met netcongestie: 'Er gaat al veel goed'

Doorbouwen met netcongestie: 'Er gaat al veel ...

De energietransitie vraagt om samenwerking tussen publieke en private partijen. Het delen van kennis en het samen bedenken van oplossingen staan centraal.  Foto: ...

Lees verder

Reactie plaatsen

keyboard_arrow_up