Aannemings- en Afbouwbedrijf Haafkes winnaar BouwKennis Marketing Jaarprijs

Aannemings- en Afbouwbedrijf Haafkes winnaar BouwKennis Marketing Jaarprijs

Aannemings- en Afbouwbedrijf Haafkes heeft met haar BtB concept de BouwKennis Marketing Jaarprijs in de wacht gesleept.

Ieder jaar strijden partijen uit de bouwkolom om de BouwKennis Marketing Jaarprijs voor het meest innovatieve marketingconcept van de bouw-, vastgoed- en installatiesector.

Dit jaar ging na een spannende stemronde de prijs naar Aannemings- en Afbouwbedrijf Haafkes met het BtB concept.

BtB concept
Het BTB concept bestaat uit een betaalbare, vrij indeelbare starterswoning en onderscheidt zich door de grote mate van keuzevrijheid en de intensieve persoonlijke begeleiding in het ontwerp- en uitvoeringsproces.

Aannemings- en Afbouwbedrijf Haafkes heeft voor dit concept een speciale rekentool ontwikkeld waarmee op eenvoudige wijze voor zowel de particuliere als zakelijke markt de mogelijkheden en kosten in kaart kunnen worden gebracht. Door lef en visie te tonen heeft Haafkes met zero budget marketing binnen korte tijd verbluffende resultaten behaald.

De BouwKennis Marketing Jaarprijs is de ideale beloning voor een innovatief marketingconcept en dé manier om erkenning te krijgen van een professionele vakjury en ruim 400 collega’s uit de gehele bouw.

Finalisten
De drie finalisten waren: Knauf Insulation met EASY, ABB & Draka met Clixys en Aannemings- en Afbouwbedrijf Haafkes met het BtB concept. Op deze bijeenkomst velden de jury en bezoekers samen het eindoordeel. 

In de jury van 2011 zaten achtereenvolgens:
- Bernard Verburg: algemeen directeur, Bouwmaat Nederland en tevens Juryvoorzitter
- Michel Kalis: commercieel directeur, VELUX Nederland B.V.
- Lonneke Wijnhoven: directeur concerndienst communicatie, Heijmans
- Michiel Damhuis: marketingmanager, ATAG
- Paul Brouwer: director marketing western Europe, Grohe
- Marie-Jose Tijssen: marketingmanager, Technische Unie
- Peter Fraanje: senior beleidsmedewerker, Bouwend Nederland
- Jan-Paul Schop: directeur, USP Marketingconsultancy
- Boudewijn Goedhart: directeur, BouwKennis B.V.

Meer informatie:  Innovatie kalender Haafkes
Meer informatie:  BTB in cijfers

 

Gerelateerde artikelen, events & downloads

c21 c40 c185 c225 c260
Wonion wil circulaire ambities uitvoeren met juiste partners 

Wonion wil circulaire ambities uitvoeren met ...

Woningcorporatie Wonion is in 2008 begonnen om haar woningen te verduurzamen. Dit gebeurde eerst door haar woningen te isoleren, maar inmiddels kijkt ze naar de ...

Lees verder

c21 c225
Whitepaper: verduurzaming van bedrijfsvastgoed

Whitepaper: verduurzaming van bedrijfsvastgoed

Wat levert verduurzaming van je bedrijfspand concreet op? En hoe pak je het slim aan, zonder zorgen over regelgeving, techniek of financiering? In deze nieuwe whitepaper ...

Lees verder

c21 c40 c225 c260
'De multiplier van biobased bouwen moet nog komen'

'De multiplier van biobased bouwen moet nog ...

Gemeenten en opdrachtgevers nemen een bepalende rol in met biobased bouwen. Aanbestedingen en uitvragen kunnen maken of breken, evenals de wet- en regelgeving die ...

Lees verder

c21 c41 c225
Duurzaam Gebouwd Magazine: actie voor de duurzaam gebouwde omgeving

Duurzaam Gebouwd Magazine: actie voor de duurzaam ...

De tweede editie van het Duurzaam Gebouwd Magazine is verschenen en nu online voor iedereen te lezen! Deze editie staat vol met actuele artikelen, vernieuwende ...

Lees verder

c21 c40 c225
Kamerbrief over implementatie EPBD: emissievrije gebouwen en nieuw energielabel

Kamerbrief over implementatie EPBD: emissievrije ...

In 2026 moet de derde herziening van de Europese richtlijn voor de energieprestatie van gebouwen, Energy Performance of Building Directive (EPBD IV), ...

Lees verder

c21 c225 c260
Boerenperspectief: afzetzekerheid en competitieve vergoedingen

Boerenperspectief: afzetzekerheid en competitieve ...

Er is werk aan de winkel als het gaat om de transitie naar een toekomstbestendige landbouwsector. Boeren hebben afzetzekerheid nodig en een competitieve vergoeding ...

Lees verder

c21 c225 c260
Samen bouwen aan de toekomst in Apeldoorn

Samen bouwen aan de toekomst in Apeldoorn

Op de plek van de voormalige basisschool in Ughelen verrijst een nieuw woonproject, dat niet alleen inspeelt op de woonbehoefte van vandaag, maar toekomstbestendig ...

Lees verder

c21 c225 c299
Een energieneutraal schoolgebouw voor het Gilde Vakcollege

Een energieneutraal schoolgebouw voor het Gilde ...

Begin 2025 betrok het Gilde Vakcollege Techniek zijn nieuwe schoolgebouw in Gorinchem. Een volledig energieneutrale school, gebouwd met duurzame en robuuste materialen. Henri ...

Lees verder

c21 c225 c260
De invloed van WLC en MPG op biobased bouwen

De invloed van WLC en MPG op biobased bouwen

In Europa koerst het beleid af op het hanteren van de Whole Life Carbon-aanpak voor een gebouw. Hierin ligt een focus op de CO2-uitstoot van een pand, gedurende ...

Lees verder

c21 c225 c238
Mycelium als bouwsteen van de toekomst

Mycelium als bouwsteen van de toekomst

Tijdens een intieme bijeenkomst in de Heijmans Hive in Rosmalen stond op dinsdag 8 juli een wereldprimeur centraal: de Growing Facade. Deze 3D-geprinte, AI-geassisteerde ...

Lees verder

c21 c225 c260
Nieuwe uitvraag: €5 miljoen voor innovaties die woningbouw versnellen

Nieuwe uitvraag: €5 miljoen voor innovaties ...

Om het woningtekort in Nederland aan te pakken, willen we elk jaar 100.000 woningen bouwen: sneller, in grotere aantallen en betaalbaar. Maar die ambitie staat ...

Lees verder

c21 c225 c260
SAWA Rotterdam: een gebouw dat leeft

SAWA Rotterdam: een gebouw dat leeft

In het Rotterdamse Lloydkwartier staat een gebouw dat zich niet alleen laat lezen als een stapeling woningen, maar als een belichaamde toekomstvisie. SAWA is het ...

Lees verder

Reactie plaatsen

keyboard_arrow_up