Vacature: Marketing- en communicatie specialist

Vacature: Marketing- en communicatie specialist

Kom jij ons op de multidisciplinaire Marketing & Communicatie afdeling versterken? Dan kom je te werken in een jong dynamisch team bestaande uit een Multimedia vormgeefster, 2 Campagne managers, 1 Online marketeer, 1 Front- end backend developer en 1 Communicatie medewerker. 

Samen met je collega’s ben je medeverantwoordelijk voor het vormgeven en uitwerken van het marketingcommunicatie beleid van alle merken waar DGB B.V. verantwoordelijk voor is: Duurzaam Gebouwd, Building Holland, Happy Building Index en Green BuildInvest Initiative. Je takenpakket is breed waarbij je zelfstandig markt- en doelgroep analyses doet en marketing actieplannen opstelt. Daarnaast ligt de nadruk op het ontwikkelen van landelijke mediaplannen t.b.v. versterking naamsbekendheid en positionering van de diverse merken. Tevens ben je sterk in het bedenken van originele concepten en campagnes voor leadgeneratie op B2B niveau.

Wat ga je bij ons doen?

Het opstellen van zowel corporate als merkgerichte marketing- en communicatiestrategieën op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Daarnaast zul je deze samen met het team doorvertalen naar marketing actieplannen en projectmatig bedenken en uitvoeren van doelgroepgerichte commerciële marketingacties, ter versterking van de merkpositie. Samen met het team zal je concepten ontwikkelen en een creatieve vertaling naar communicatiemiddelen bedenken. Hierin ben jij verantwoordelijk voor het
schrijven van teksten voor mailings, advertenties, brochure materiaal, persberichten etc.

Je werkt nauw samenwerken met het multidisciplinaire team, de redactie en de afdelingen events en sales. Daarnaast zal je zelfstandig content strategieën opzetten en uitvoeren, B2B gericht voor op de website, in nieuwsbrieven en social media. Het doen van onderzoek naar de behoeften van onze doelgroepen en hierop anticiperen is nodig om deze strategieën te laten slagen. Je beschikt als marketing- en communicatie specialist over een goed netwerk binnen de media. Contact met journalisten en andere media, persberichten schrijven en onze verschillende merken effectief onder de aandacht krijgen moet voor jou geen enkel probleem zijn.

 Wie zoeken wij?

Onze selectiecriteria zijn:

  • Een relevante HBO/universitaire opleiding;
  • Minstens 3 jaar brede marketingcommunicatie ervaring, opgedaan aan bureauzijde of in een B2B-omgeving in de bouw- en vastgoedsector;
  • Passie voor marketing- en communicatie strategieën en parate kennis van de nieuwste ontwikkelingen binnen je vakgebied;
  • Ervaring met het schrijven van doelgroepgerichte teksten.
  • Zelfstartend vermogen en pro-actief;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling;
  • Echte doorzetter die het eindresultaat goed in het vizier houdt
  • Enthousiast en positief ingesteld met een probleemoplossend vermogen
  • Een teamspeler met een commerciële inslag en hands-on mentaliteit
  • Professioneel, accuraat en goede communicatieve eigenschappen
  • Stressbestendig: Prioriteiten kunnen stellen, voortgang bewaken en benodigde acties plannen en organiseren.
  • Een deel van de werkzaamheden richt zich op onze social media kanalen en parate kennis daarvan is vereist.

Wat bieden wij?

  • Een marktconform salaris.
  • Een goede werksfeer met enthousiaste, professionele collega’s.
  • 25 vakantiedagen.
  • Reiskostenvergoeding.
  • Pensioenregeling.
  • Ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Daar staan we altijd voor open. Of je nu een week, een maand of een jaar bij ons werkt.
  • Bonusregeling.
  • Laptop.
  • Mobiele telefoon.
  • Een fijne groene werkplek aan de rand van de Posbank.

Duurzaam Gebouwd is een dynamische en groeiende organisatie, waar een informele werksfeer heerst. Je wordt opgenomen in een enthousiast team waarbinnen je voldoende ruimte krijgt om je vaardigheden optimaal aan te wenden. Wij geven je veel verantwoordelijkheden. Je wordt gestimuleerd om eigen initiatief te tonen en een maximale bijdrage te leveren aan de inhoudelijke doelstellingen van Duurzaam Gebouwd en ons merk Building Holland, waar nog tal van veelbelovende projecten te verwachten zijn. Hierin kun jij het verschil maken.

Kijk voor meer informatie op DuurzaamGebouwd.nl/Marketing-en-communicatie-specialist.

Gerelateerde artikelen, events & downloads

c21 c225 c243
Kansen voor verduurzaming van bestaand vastgoed

Kansen voor verduurzaming van bestaand vastgoed

Het verduurzamen van bestaand zakelijk vastgoed heeft veel voeten in de aarde. Technische mogelijkheden, het rendement en de planning zijn vaak lastig op papier ...

Lees verder

c21 c184 c225 c243
Warmtepompnet voor verduurzamen rijtjeswoningen en portieketageflats

Warmtepompnet voor verduurzamen rijtjeswoningen ...

Een variant op de Zeer Lage Temperatuur (ZLT) warmtenetten is het Warmtepompnet. Een oplossing die volgens Itho Daalderop in het bijzonder interessant is voor de ...

Lees verder

c21 c184 c225 c243 c263
Samenwerken voor een CO2-neutrale gebouwde omgeving

Samenwerken voor een CO2-neutrale gebouwde omgeving

Al over minder dan vijf jaar moeten we 55 procent CO2-reductie realiseren. Het potentieel hiervoor schuilt onder andere in het aanpakken van de installatietechniek ...

Lees verder

c21 c41 c225
Geef je reactie op concepteindrapport STOER

Geef je reactie op concepteindrapport STOER

De adviesgroep hashtag#STOER (Schrappen Tegenstrijdige en Overbodige Eisen en Regelgeving) heeft vandaag haar concepteindrapport gepubliceerd. Je kunt tot en met ...

Lees verder

c21 c225 c266
Financieringsimpactfonds zet nieuwe standaard voor natuurherstel

Financieringsimpactfonds zet nieuwe standaard ...

Terwijl biodiversiteit keldert, klimaatverandering versnelt en landschappen verschralen, groeit het besef dat het anders moet – én kán. Met ...

Lees verder

c21 c225 c260
Architecten gaan voor biobased bouwambitie

Architecten gaan voor biobased bouwambitie

Tijdens een feestelijke bijeenkomst op 3 juni bij het Architectuurcentrum Rondeel in Deventer committeerden zestien architecten- en bouwkundige tekenbureaus uit ...

Lees verder

c21 c225
'Zet behandeling Wet collectieve warmte voort' 

'Zet behandeling Wet collectieve warmte voort' 

De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) doet een oproep om de Wet collectieve warmte voort te zetten. 

Lees verder

c21 c40 c185 c225
Rotterdamse corporatie heeft ideeën om circulaire bouw te stimuleren

Rotterdamse corporatie heeft ideeën om ...

Het lukt Woonstad Rotterdam goed om woningen met een laag energielabel met isolatie- en duurzaamheidsmaatregelen op te waarderen naar een hoger energielabel. De ...

Lees verder

c21 c184 c225 c243
“Geen volgende stap, maar een sprong vooruit”

“Geen volgende stap, maar een sprong vooruit”

In Fort Altena presenteerde STIEBEL ELTRON een volledig vernieuwde generatie warmtepompen onder de naam wpnext. De lancering werd bijgewoond door installateurs, ...

Lees verder

c21 c186 c225
Dit is het belang van mobiele dekking in duurzame gebouwen

Dit is het belang van mobiele dekking in duurzame ...

De gebouwde omgeving wordt steeds duurzamer. Waar nu nog BENG geldt voor nieuwbouw, komt Zero Emission Buildings (ZEB) eraan. Vanaf 2030 moeten alle nieuwe gebouwen ...

Lees verder

c21 c40 c225
Werkbezoek over impact van maatschappelijk vastgoed

Werkbezoek over impact van maatschappelijk vastgoed

Op woensdag 11 juni vindt het Duurzaam Gebouwd Werkbezoek plaats in samenwerking met DWA en de Gemeente Gouda. Tijdens dit werkbezoek worden inspirerende praktijkvoorbeelden ...

Lees verder

c21 c41 c185 c225
Vooruitstrevende oplossingen voor circulair bouwen

Vooruitstrevende oplossingen voor circulair ...

Op 1 juli nodigen we je uit op de Planon Campus voor een innovatiebijeenkomst die in het teken staat van circulair bouwen. Tijdens deze middag komen publieke ...

Lees verder

Reactie plaatsen

keyboard_arrow_up